March 9, 2010 Saya Berase Begitu "HAWT" La

Fuh....ingin aku ceritakan kpd korg sume bahawasanya ARAUstrali ni begitu panas utk diduduki. Hanya mereka yg kuat iman dan pegangan sahaja yg mungkin dapat menempuh segala kepanasan di sini. Kepanasan pada waktu tengahari di sini punyalah panas sampai boleh membuatkn manusia spt Paris Hilton jd Serena Williams.

Aku pn semakin khuatir sbb kulit ku yg putih gebu dahulu semakin menggelapkan diri utk menjadi spt Serena Williams. Akibat kekhuatiran aku ni la aku pegi jumpe doktor utk memastikan warna kulit aku ni tidak bertukar warna semudah kertas litmus biru bertukar merah akibat drpd sentuhan dgn bende asid.

Tp sayang nye doktor tu ckp '"u will never get back ur old skin color". Aduh bertape kecewe nya aku. Smpi begitu skali tahap kepanasan di ARAUstrali ni. Duk dlm umah pn boleh tahan panasnya. Peluh bergelen2 keluar akibat drpd bahang kepanasan itu td.

Siap boleh terbakar lemak la. Itu pasal la aku semakin kurus. Dulu badan aku boleh la dikatakan mcm Pak Sazali Samad, Jaguh Bina Badan Negara tu. Tp skrg mcm Jaguh Bina Tulang jek aku tgk. So, xpyh r nk pegi jogging lg kt luar or bersukan utk mengeluarkan peluh. Duk umah pn boleh banjir peluh ni keluar.

Kepada mereka yg pernah melihat kulit putih gebu aku beserta badan Sazali Samad tu, lupekan lah nk tgk aku lg. Skrg ni aku sudah berubah 150%. Semakin kurus dan juga semakin gelap. Semuanya akibat daripada kepanasan yg semakin panas akibat perbuatan manusia itu sendiri. Tp iman ttp disemat di hati, utk menempuh saki baki kehidupan aku di ARAUstralia ini.



Digg it StumbleUpon del.icio.us

2 Komen Pedas:

rahmat said...

knp ko petik joging ha??
bkr line ni..

Koje said...

kesah lak aku....mampos r aku nk petik joging ke ape ke???who cares....like i care......ade aku pedul....

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2010 .Kisah Penglipurlara.
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint