April 17, 2010 Anda KAKI Ape??



Hari ni mood berblogging suda sampai. Post pada hari ini adalah berkaitan dgn kaki. Kaki? Hmmm.....nk cite ape psl kaki? Apa ada pada kaki? Kt kaki ada kuku, ada bulu, ada taik ayam....Lagi mau tanya ka?? Tgk kaki sniri la ada apa?? Tp bukan ciri fizikal or atau yg nmpk dek mata ttg kaki yg hendak aku ceritakan pada hari ini. Hari ini hendak aku bongkarkan rahsia kaki-kaki ini tidak kira ke arah positif atau negatif. Setelah menjalankan siasatan, aku telah memutuskan byk sgt jenis kaki ni. Wlupn di mata kasar, seseorang tu mempunyai 1 pasang kaki = dua kaki tetapi disebalik bulu-bulu kaki mereka itu terdapat lebih byk kaki yg terselindung. Jadi, ini yg cube aku bongkar kn dan juge atas research aku ni, byk jenis kaki yg telah aku jumpai.



Kaki Ayam
APA YG KITA TAU
Apa yang kita faham dan tau tentang kaki ayam ni ialah orang yang xpakai kasut atau selipar ketika berjalan.

APA YG KITA XTAU
Dari segi istilah kaki ayam yg kita xtau pulak ialah jenis orang yg kaki sambar "ayam-ayam" hidup. Bila nampak jek ayam yg hidup ni, mule lah si kaki ayam die pn nk jd ayam jugak. Siap tumbuh taji lagi. Tapi taji si kaki ayam ni xtumbuh kt kaki, tumbuh kt kepale. Tumbuh 2 plak atas kepala. Haaaa....ini yg spesies xleh tgk "ayam-ayam" hidup yg berkeliaran kt tepi-tepi kedai yg tertera di muka mereka " Plz buy my body". Mesti diorg nk sambor "ayam-ayam"ni. "Ayam-ayam" tersebut bagi mereka, rugi klu dh lalu sini tp xpegi "ratah" ayam ni. Ibarat xbaek menolak rezeki dpn mate. Ish2....ape nk jadi la dgn spesies kaki ayam hidup ni.

Kaki Pancing
APA YG KITA TAU
Untuk kaki pancing ni, hobi mereka adalah memancing tidak kira ikan atau udang tidak kira di sungai, laut, atau tasik dengan menggunakan joran. Umpan yang digunakan adalah seperti cacing kerawit...eh...cacing tanah, roti ke, sotong ke and so on.

APA YG KITA XTAU
Bagi kaki pancing dlm jenis ni pula turut mengakui ini adalah hobi mereka. Tp si kaki pancing ini memancing tanpa menggunakan joran utk memancing. Waahhhh, hebat. They all so gifted and talented la. Umpan si pemancing ini dgn berasaskan muka yg lawa atau handsome sje. Umpan ini digunakan utk memancing jantina bertentangan atas kepentingan diri mereka sendiri. So, boleh la mereka memancing untuk mengikis kekayaan org yg termakan umpan mereka tuh.

Kaki Busuk
APA YG KITA TAU
Dh terang2 tertulis kaki busuk. Means, kaki ko ni busuk la. Kaki ko ni tahi anjing ke ape? Busuk nk mampos. Itulah maksud kaki busuk. Hahahahah......

APA YG KITA XTAU
Yang kita xtau pulak ttg kaki busuk ni. Org yg suka tikam belakang iaitu amek pisau tikam belakang atau utk di explen dgn lebey detail lg, org yg mcm ni sentiasa mencemburui dgn apa yg kita ada n apa yg kita dapat. Mula lah dia xsenang duduk n pikirkan cara mcm mana nk jatuhkan kita. Ssh la dgn org kaki busuk ni. Xreti bersaing secare sihat. Kita ni dlm era globalisasi. Bersaing la secare sihat sket.

Itu jek la jenis2 kaki yg setakat ni mampu aku kupaskan. Sbnrnye banyak lagi jenis kaki yg tidak aku kupaskan disini seperti kaki bola, kaki clubbing, kaki penyepak, kaki ragut, kaki ku dibibir mu dan mcm2 lagi la. Ini disebabkan otak aku dh kering utk memberi idea tambahan pula masa juga mencemburui saya. Hahahaha.....TTFN

Digg it StumbleUpon del.icio.us

4 Komen Pedas:

Cik Atul said...

kaki retod xde ke? hahaha! :)

Koje said...

kaki retod xmsk dlm top list ler ms.juliet.....nk wat cmne...huhuhuh

rahmat said...

haha. wa plg suke same kaki busuk la..

Koje said...

wa rse lu tau la kaki busuk yg asli tu spe....bukan kaki busuk yg aku tulis kt cni.....

Related Posts with Thumbnails
 
Copyright 2010 .Kisah Penglipurlara.
Carbon 12 Blogger template by Blogger Bits. Supported by Bloggermint